~'~longeringsdag~'~

Usch blev en riktigt stressad dag idag eftersom jag jobbar till 6 sen ska man hem o äta sen till stallet o till älsklingen, så fick försöka trycka ihop allt..

Men jag han med två hästar idag iaf:) Började med att ta in Chappe (ponnyn) o borsta honom, det behövdes verkligen! Fick nästan ihop en kärra med päls o då va det ändå mycket kvar haha
Men till slut kände jag mig någorlunda klar så jag tog upp honom till banan, det va inte så poppis! longerade honom lite men sen bestämde jag mig för att gå en runda då han tycker det är super tråkigt på banan!



Sen va det Bessies tur. Hon kommer som vanligt till en när man går ut i hagen, hon är så kelig o älskar verkligen att bli ompysslad! Borstade igenom henne ordentligt och tog upp henne till banan.
Hon är ju jätterädd för bommar men idag var det nästan borta, jag longerade henne över bommar o hon lyfte jätte fint över bommarna o gick snällt över dom, visst hon va lite stressad men innen gick hon inte äns nära!
Övade på halter och att byta varv. kan verkligen säga att det ör en riktigt medgörlig häst och arbetsvillig!
Som belöning släppte jag henne på banan så hon fick sprina av sig:) riktigt nöjd med henne!

Som sakt så har hon inte mycket muskler, magen bara hänger på henne som om hon va dräcktig nästan haha. men den magen ska bort o hon ska få rygg och benmuskler:) hon kommer bli skitsnygg!

/Ms Stall Hills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0