26e februari

Idag stack jag och Madde till ridhuset med hästarna och tränade vidare.
Evita är inte van att ha andra hästar omkring sig och idag va det lite fullt i ridhuset så det va
toppen och träna henne på det. Hon lugnade sig snabbt och fokuserade helt ok på övningarna.

Övningarna idag bestod av några av det 7 lekarna från PNH som består av att behålla sin zon och flytta
bakbenen (som också är en övning som man kan använda i AR) m.m.

I slutet så testade jag att sitta på henne och det gick jättebra men gud vad vinglig hon är stackarn! :P Så det får bli lite träning för att få henne stabil och lugn.

Jag håller på att lära henne olika kommandon vid longering som exempelvis höja handen = stanna, Vifta longeringslinan framför henne från där jag står i mitten(dålig förklaring jag veet) = Byta varv. Hon lär sig jättefort och hon börjar kunna va de olika betyder nu. Duktig är hon! :D

Madde lägger nog upp lite bilder från idag senare.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0